Spiridon
  • Startpagina
  • Sprint
    • B/C - pupillen
    • A-pupillen
    • D-junioren
    • C-junioren
  • Verspringen
    • B/C-pupillen
    • A-pupillen
    • D-junioren
    • C-junioren
  • Hoogspringen
    • B/C-pupillen
    • A-pupillen
    • D-junioren
    • C-junioren
  • Speerwerpen
    • B/C-pupillen
    • A-pupillen
    • D-junioren
    • C-junioren
  • Kogelstoten
    • C-pupillen
    • B-pupillen
    • A-pupillen
    • D-junioren
    • C-junioren
  • Meer
    • Polsstokhoogspringen
    • Horden
      • B/C-pupillen
      • A-pupillen
      • D-junioren
      • C-junioren
    • Kracht
    • Duurloop
    • Hinkstapverspringen
    • Estafette
    • Discuswerpen
    • Kogelslingeren
  • Oefeningen
    • Duurloop
    • Speerwerpen/Balwerpen
      • Drijfbal
      • Jeu des boules
    • Verspringen
      • Kastspringen - Brugje springen
      • Lage kast springen
      • Verspringen verschillende afstanden
      • Zonespringen
      • Zone verspringen II
    • Kogelstoten
    • Hoogspringen
    • Kracht
    • Sprint
      • Gelijke startblokken
      • Buikstarten
    • Polsstokhoogspringen
    • Horden
    • Estafette
    • Discuswerpen
    • Hinkstapverspringen
    • Zaal oefeningen
      • Circuittraining (zaal)

Nummerlopen

De kinderen zitten op een rij. Er liggen hoepels op een rij evenwijdig aan de kinderen. De kinderen krijgen allemaal een nummer waarbij de groepjes niet groter mogen worden dan het aantal hoepels (liggen er 4 hoepels dan kunnen de groepjes uit maximaal 4 kinderen bestaan). De trainer roept een nummer waarna de kinderen met dat nummer naar de overkant rennen, de lijn aantikken en zo snel mogelijk in een hoepel gaan zitten. Wie het eerst in een hoepel zit wint. De kinderen gaan terug in de rij zitten waarna de trainer een ander nummer roept.

Variatie mogelijkheden:

Wat is de starthouding?                               Er kan geoefend worden met                        
                                                                     verschillende starthoudingen (liggend,  
                                                                    geknield, zittend).

Wat zijn de scoremogelijkheden?               De winnaar verdient telkens 1 punt.

Wanneer mag je vertrekken?                     De trainer geeft een som, de uitkomst
                                                                   van die som moet rennen (Bijvoorbeeld
                                                                   8-3, dan moeten alle nummers 5
                                                                   rennen).

Startpagina > Oefeningen > Duurloop > Nummerlopen

Trefwoorden

De lijst van tags is leeg.

Contact

spiridon sjoerd-gilzeenrijen@live.nl
© 2013 Alle rechten voorbehouden.
Maak een gratis websiteWebnode
  • Homepagina
  • Site map
  • RSS
  • Print
 
Webnode, een innovatieve Site ontwerper
Gebruik een boeiende gratis website!
Aan de slag